اخبار علماء و همایش‌ها

گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی آغاز به کار کرد

چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، با حضور شخصیت‌های حوزوی و بین‌المللی و دانش‌آموختگانی از ۴۰ کشور، در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مسئول برگزاری چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی در مراسم آغاز به کار این گردهمایی که در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم در حال برگزاری است، گفت: حوزه علی رغم فشارهای زیادی که بر این پایگاه وارد شده است در طول تاریخ همواره مهد تربیت بزرگان دین و صدها دانشمند فرهیخته و صاحبان اندیشه، فکر و رسالات الهی را به جامعه بشریت تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیم الهی با اشاره به اینکه حوزه از مسجد‌النبی آغاز، در کوفه رشد و در بغداد و نجف و ری ادامه یافت گفت: امروز تمام کمالات و فضایل حوزه در قم وجود دارد.

*حوزه علمیه قم؛ کانون تفکر و اندیشه

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم امروز به کانون تفکر و اندیشه تبدیل شده است که تمام صاحبان اندیشه فهم و کمال توجهی ویژه‌ای به آن دارند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) گفت: در روایتی از امام صادق‌(ع) از قم به پایگاه علم و دانش و معرفت و توزیع و گسترش علم به سراسر جهان یاد شده است.

وی با اشاره به این‌که از سال ۱۹۷۰ میلادی اهمیت ارتباط با دانش‌آموختگان در کانون توجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی قرار گرفته است، افزود:: امروز هر دانشگاه و مرکز علمی که ارتباط بیشتری با دانش‌آموختگان داشته باشد، دارای رتبه بالاتری است و در این راستا موسساتی با نام‌هایی چون انجمن دانش‌آموختگان و … تاسیس شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، به تاثیر ارتباط با دانش‌آموختگان اشاره کرده و گفت: خدمات دانش‌آموختگان به دانشگاه، خدمات دانشگاه به دانش‌آموختگان و خدمات دانش‌آموختگان به یکدیگر از جمله تاثیرات این ارتباط است.

*ارتباط هدفمند با دانش‌‌آموختگان

وی خاطرنشان ساخت: جامعهالمصطفی نیز در راستای این فرهنگ، برای تقویت روحی و معنوی دانش‌آموختگان، بستر سازی ارتباط هدفمند با آنان و آشنایی با دستاوردهای آنها این هم‌اندیشی را برگزار کرده است.

گفتنی است،‌در این گردهمایی که از امروز آغاز و تا ۱۰ روز ادامه خواهد یافت، دانش‌آموختگانی از ۴۰ کشور حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا