آرشیو

تبدیل هیئات مذهبی به پایگاه‌های فرهنگی ضروری است

معاون اجتماعی وزیر کشور در نشست روسای شورای هیئات مذهبی کشور که به همت اداره‌کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی را به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل کنید.

به‌گزارش ایسنا، علیرضا افشار افزود: تحلیل‌هایی که برای پایداری و اقتدار ملی حکومت‌ها در کشور‌های پیشرفته امروزی مطرح می‌شود، سرمایه اجتماعی است، اهمیت و ارزش پشتوانه مردمی در تحلیل‌های بین‌المللی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد و رضایت مردم به حاکمیت و ارکان حکومت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز از نعمت بزرگ پشتوانه اجتماعی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که غربی‌ها به تازگی آن را مطرح کرده‌اند، برخوردار بوده است. هیئات مذهبی نیز، از همین تشکل‌های عظیم مردم نهاد است که یکی از پشتوانه‌های عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم خطاب به روسای شورای هیئات مذهبی کشور اظهار داشت: فصل جدیدی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی آغاز شده است که باید این فرصت را مغتنم شمارید و از آن بیشترین بهره را برای ارتقاء سطح دانسته‌های دینی و باور‌های اعتقادی مردم و فرهنگسازی جامعه ببرید.

افشار با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی در جوامع دیر بازده است، تاکید کرد: برای بهتر شدن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در هیئات، برنامه‌هایتان را فراگیر کنید و استمرار آن را رعایت کنید تا برای نسل بعد ثمرات آن را ببینیم. هیئات مذهبی خودجوش و با انگیزه‌های الهی شکل می‌گیرد، آنها را به پایگاه‌های فرهنگی در کشور تبدیل کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، وی در پایان صحبت‌های خود برخی از فعالیت‌های فرهنگی که امکان اجرای آن در هیئات مذهبی وجود دارد را عفاف و حجاب، خانواده و ازدواج پایدار، اجرای برنامه‌های نشاط‌ آور، کاهش دادن آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، نحله‌های انحرافی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر شمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا