آرشیو

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» که برای سرکشی به مراکز اسلامی چند کشور اروپایی به این منطقه سفر کرده بود، از “مسجد اهل بیت(ع)” وابسته به شیعیان ترک مقیم “بروکسل” بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در اواخر اسفندماه گذشته برای سرکشی به مراکز اسلامی چند کشور اروپایی به این منطقه سفر کرده بود، با مسؤولین جمعیت های اسلامی مختلف در بلژیک دیدار و گفتگو کرد.

از جمله این دیدارها، بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» از “مسجد اهل بیت(ع) بروکسل” وابسته به “انجمن اسلامی فرهنگی اهل بیت(ع) ترکهای بلژیک” بود.

وی در این بازدید، نشستی با هیأت امنای این انجمن تشکیل داد و افتتاح مسجد و ساختمان جدید این مرکز اسلامی را به آنها تبریک گفت. رییس هیأت امنا نیز توضیحاتی درباره فعالیت ها و برنامه های این مرکز ارائه کرد.

تعدادی از جوانان فعال مسجد و انجمن اسلامی ترکهای بلژیک نیز با ابراز خوشحالی از حضور دبیرکل مجمع در این مرکز، با ایشان عکس یادگری گرفتند.

در این بازدید، آقای «پیمان سعادت» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و حجت الاسلام والمسلمین «مجاهدی» رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) گلزن کرشن نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است “مسجد اهل بیت(ع) بروکسل” به همت برادران ترکیه ای مقیم بلژیک ساخته شده و روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ و همزمان با ایام مبارک عید غدیر خم، در پایتخت این کشور افتتاح شد.

این مسجد وابسته به انجمن اسلامی فرهنگی اهل بیت علیهم السلام ترکهای بلژیک (به فرانسوی: Association Culturelle Turque Islamique Ehlibeyt) است که در سال ۲۰۰۷ میلادی تأسیس شد. در ده سال گذشته و تا پیش از افتتاح این بنای جدید، فعالیت های عبادی و فرهنگی انجمن شیعیان ترک بلژیک، در ساختمانی اجاره ای انجام می شد.

برای ساخت این مسجد و مرکز، بودجه ای بالغ بر ۷۰۰هزار یورو هزینه گردید و نیکوکاران در تأمین آن نقش شایسته ای ایفا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا