آرشیو

دومین جشنواره شعر «نهج البلاغه» به صورت کشوری برگزار می شود

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان با بیان اینکه امسال دومین جشنواره شعر «نهج البلاغه» به صورت کشوری برگزار می شود، گفت: به دلیل درخواست های مکرر مهلت ارسال آثار به جشنواره تا ۳۰ فرودین ماه تمدید شد.

به گزارش سرویس استان های حلقه وصل، مسعود رجایی مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان در نشست خبری دومین جشنواره سراسری شعر نهج البلاغه با بیان اینکه اهمیت نهج البلاغه بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: جرج جرداق مسیحی می گوید، علی(ع) یک هزار و ۴۰۰ سال پیش نقشه راه بشریت را در نهج البلاغه کشیده است.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که بایند نهج البلاغه را خواند و در آن تامل کرد، عنوان کرد: باید راهکارهای کم شدن شکاف بین جامعه و نهج البلاغه را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کم شدن فاصله بین جامعه و نهج البلاغه زبان هنر و به ویژه شعر است، تصریح کرد: سال گذشته برای اولین بار در کشور جشنواره استانی شعر نهج البلاغه در شهر اصفهان برگزارشد.

رجایی با بیان اینکه امسال دومین جشنواره شعر نهج البلاغه در سطح کشوری برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون کم تر از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است که به دلیل درخواست های مکرر جشنواره را تا ۳۰ فرودین ماه تمدید کردیم.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه بعد از ۳۰ فروردین ماه بلافاصله داوری این جشنواره آغاز می شود، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که اختتامیه این جشنواره تا پیش از نیمه شعبان ماه برگزار شود.

رجایی در رابطه با موضوعات انتخاب شده برای این جشنواره گفت: اهمیت و جایگاه نهج البلاغه بعد از قرآن مجید، نقش محوری توحید و عدالت در نهج البلاغه که جامعه امروز تشنه آن است و سبک زندگی سه موضوع انتخاب شده برای جشنواره امسال است.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه در سال آینده قرار بر این است که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، عنوان کرد: فراخوان جشنواره امسال در اختتامیه جشنواره شعر قرآن در دی ماه سال ۹۶ اعلام شد و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی فروردین ماه  بود.

وی با اشاره به جلسه مشترک با هنرمندان اصفهان در این رابطه، عنوان کرد: تاکنون بیشترین آثار از شهر قم ارسال شده است که شعرای اصفهان اعلام کرده اند که در فرصت باقی مانده این کمبود آثار ارسالی از اصفهان را جبران خواهند کرد.

رجایی هدف از این جشنواره را آشنایی مردم با نهج البلاغه دانست و خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد موج در بین شعرا به عنوان نخبگان جامعه هستیم تا این قشر به این سمت بیایند و در روز اختتامیه این موج از بین شاعران به سمت جامعه برود و مردم نیز این حلاوت و شیرین نهج البلاغه را درک کنند.

مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه سال گذشته ارگان های مختلفی حامی این جشنواره بودند، عنوان کرد: امسال تنها آستان قدس رضوی و بنیاد قرآن و نهج البلاغه برگزارکننده این جشنواره خواهند بود تا این جشنواره به صورت مردمی برگزار شود.

وی با بیان اینکه آشنایی با نور اهل بیت(ع) موجب رشد و تعالی فرد و جامعه می شود، اظهار کرد: یکی از گسل های موجود در جامعه وجود دارد، فاصله بین مردم و نهج البلاغه و قرآن است که باید کم شود.

رجایی با بیان اینکه این شعر نهج البلاغه سال گذشته پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از نکات مدنظر ما در جشنواره باز گذاتن رده سنی برای شرکت همگان بود که در سال های آینده این جشنواره به صورت تخصصی تر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا