آرشیواخبار مؤسسه آیه حیات و نهادهای وابسته

فضای معنوی جامعه را مرهون علمای سلف هستیم

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس دفتر تبلیغات اسلامی در دومین همایش رهروان غدیر با موضوع «روحانیت تربت حیدریه با نگاه به گذشته، حال و آینده» که شب گذشته در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این گونه همایش ها، آن را در تعمیق انس و تقویت هم فکری و همدلی طلاب موثر دانسته و اظهارداشت: روحانیت مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و برای تحقق این مسئولیت نیازمند هم دلی و همفکری هستیم.

*ویژگی های طلبه موفق

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی افزود: اعتقاد راسخ به راه طلبگی، مسئولیت پذیری و اخلاص و صفا ویژگی های مهم یک طلبه  فاضل و موفق است که با حضور خود در جای جای کشور می تواند نقش افرین و موثر باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز فضا و اصالت های معنوی جامعه را مرهون تلاش های علمای سلف هستیم.

وی اضافه کرد: سابقه و تاریخ روحانیت و نقش عظیم علمای سلف، بسیار درخشان است و شعاع آن جامعه را فرا گرفته،  البته امروز با گذشته بسیار متفاوت است و خلاهای جدیدی بوجود آمده که باید جبران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان ساخت: باید برای آینده برنامه ریزی و فضاسازی کرد تا با توجه به هجمه های دشمن و شرایط روز مسیر رشد و تعالی را طی کنیم.

حجت الاسلام ربانی در پایان خاطرنشان کرد: نباید افق ها را بلند پروازانه ترسیم کرد، بلکه باید در این همایش ها درباره هرچه بهتر و بیشتر عملیاتی شدن برنامه ها تصمیم گرفت و برنامه ریزی نمود به ویژه امروز با هجوم شبهه شرایط و مسئولیت برای روحانیت سنگین تر شده است.

*کمیسیون های همایش

خاطرنشان می‌شود: در این همایش کمیسیون بررسی وضعیت روحانیت و حوزه‌های علمیه در منطقه تربت و کمیسیون بررسی مسائل مربوط به تبلیغ در این منطقه و اوضاع فرهنگی برگزار شد که در کمیسیون اول مسائلی همچون کمبود استاد برجسته مهاجرت طلاب به مشهد و قم، عدم شناسایی طلاب نخبه در منطقه، وضعیت عالم شهر، ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، مسائل اسکان و معاش و توانمندی های طلاب قمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا