اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

فعالیت های فرهنگی با محوریت روحانیت اجراء می شود

به گزارش مرکز خبر حوزه، مهندس فرهادی، استاندار استان البرز، شب گذشته اولین گردهمایی طلاب و فضلای و استان البرز مقیم حوزه علمیه قم با اشاره به هفته بسیج، گفت: بسیج ذخیره پایان‌ناپذیری است که حضرت امام آن را بنا نهادند و در دوران دفاع مقدس افتخارآفرین بود و امروز نیز در بازسازی‌ها و صحنه‌های سیاسی حضور فعال دارد.

وی با بیان این که بسیج، آسایش و آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد افزود: هر سال که می‌گذرد، برکت این درخت تنومند به روشنی نمایان می‌شود.

فرهادی خاطرنشان کرد: بسیج از همه چیز می‌گذرد تا عزتمندی اسلام، دین و نظام اسلامی را به منصه ظهور بگذارد.

وی با اشاره به استان شدن کرج اظهار داشت: با  تشکیل استان البرز، این استان در همه عرصه ها از محرومیت خارج خواهد شد؛ البته کارهای فرهنگی را با همکاری علما، در اولویت قرار داده‌ایم.

استاندار البرز یادآور شد: در هر یک از شهرستان‌های این استان باید یک حوزه علمیه راه اندازی شود و خانه‌های عالم افزایش پیدا کند و مصلای‌های نماز جمعه تکمیل گردد.

وی با بیان این که یک حوزه علمیه در یکی از شهرستان‌های استان البرز در حال ساخت است بیان داشت: در حال حاضر ۶۸۵ مسجد در استان البرز وجود دارد که ۱۳۲ خانه عالم در کنار آنها احداث شده به همین تعداد نماز جماعت در مساجد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا