اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

۱۰۰۰ طرح و ایده برای حوزه‌ی علمیه‌ی قم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه باید در هدایت و راهبری فكری و اخلاقی جامعه نقش اصلی را داشته باشد، گفت: پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري و مراجع عظام در دستور كار قرار دارد و با گردآوري ايده‌ها و طرح‌ ها، قريب هزار طرح و ايده تهيه شده كه پس از بررسي در كارگروه‌هاي مختلف و نتيجه‌گيري از آنها، در قالب نرم‌افزار در دسترس قرار خواهد گرفت.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه استان یزد به همراه کادر و مدیران مدارس علمیه استان یزد با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار کردند.

آیت ‌الله اعرافی در این دیدار ضمن تشکر فراوان از حضور پررنگ روحانیت و طلاب کشور بخصوص طلاب استان یزد در کمک رسانی به سیل زدگان، تاکید کرد: طلاب و روحانیون در مسئله سیل اخیر با اینکه در ایام تعطیلی بود به خوبی درخشیدند و خدمت‌رسانی خوبی به هموطنان سیل‌زده انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید شبکه کمک‌رسانی در حوادث، با انسجام بیشتر و قوی‌تر برای هرگونه حوادث احتمالی، آمادگی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور خود در همه مناطق و استان‌های سیل زده، اظهار داشت: حقیقتا حضور روحانیت، صحنه و شرایط را در خیلی جاها تغییر داد و نگاه‌های مثبت زیادی را به سمت روحانیت جلب کرد.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برای رسیدن به نقش جامع و موثر و فراگیر حوزه راه طولانی در پیش داریم، اظهار داشت: برای این مهم، مسیری که در این دو سه سال طی کردیم مسیری بود که از مبادی مهمی شروع شد و سلسله طرح‌ها و پروژه‌ها در حال پیگیری و اقدام  است که اولین حرکت آن آسیب‌شناسی و شناخت شرایط کنونی است.

آیت‌الله اعرافی افزود: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در دستور کار قرار دارد و با گردآوری ایده‌ها و طرح‌های بسیار زیاد (که البته پراکنده بود) قریب هزار طرح و ایده و نظایر اینها تهیه شده که پس از بررسی در کارگروه‌های مختلف و نتیجه‌گیری از آنها، در قالب نرم‌افزار در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر استفاده از تجارت گذشته مدیریت حوزه و سایر نهادهای غیرحوزوی، افزود: طرح کارویژه‌های روحانیت در دست اقدام است که روحانیت در این زمان دارای چه ماموریت‌هایی است و در چه جاهایی باید حضور داشته باشد. این مقوله در ۴ وجه درون حوزه، در ارتباط با نظام، ارتباط با جامعه و ارتباط با بین‌الملل مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: با منطق مالی و مشکلات موجود نمی‌شد طرح‌های بزرگی که اجرا شده را پیش برد، ولی به لطف خداوند اکثر طرح‌ها علیرغم مشکلات مالی، در حال انجام است و نتایج بسیار خوبی نیز تاکنون حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا