اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

آیت‌الله اعرافی در جمع خبرنگاران تهران: کنگره بین‌المللی قدس شریف برگزار می‌شود

رئیس کنگره بین المللی قدس شریف از برگزاری این کنگره در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه، بصورت مجازی خبر داد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، ظهر شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، در نشست خبری کنگره بین المللی قدس شریف که در ساختمان معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: کنگره بین المللی قدس شریف روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه امسال از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به وقت ایران و ۱۶.۳۰ تا ۱۸.۳۰ به وقت مکه، به مدت ۲ روز و به صورت مجازی و با نرم افزار adobe connect و پخش زنده از طریق آدرس اینترنت live.alabaster.ir اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب است.

وی «قدس در اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب»، «تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی»، «گفتمان مقاومت اسلام و آزادسازی قدس» و «نقش سرداران شهید مقاومت در مبارزه علیه صهیونیسم» را از محورهای این کنگره برشمرد.

رییس کنگره بین المللی قدس شریف افزود: هدف از برگزاری این کنگره زنده نگه داشتن قدس با استفاده از ظرفیت نخبگانی، سازمان‌های مردم نهاد و حرکت بزرگ اربعین حسینی، تبیین ترفندها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از اشتغال فلسطین، بررسی نقش تروریسم دولتی در مساله فلسطین و جهان اسلام و بررسی استراتژی جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس است.

وی با بیان این که شرکت‌کنندگان در این کنگره بین‌المللی، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از کشورهای مختلف جهان هستند، ادامه داد: سخنرانانی از کشورهای ایران، پاکستان، عراق، فلسطین، بنگلادش، کانادا، تایلند، سیرالئون، بحرین، اندونزی، سوریه، آمریکا، انگلستان، تالیند، لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه و ماداگاسکار در کنگره سخنرانی خواهند کرد.

آیت الله اعرافی معامله قرن، ترفند آمریکا برای تثبیت اشغالگری، ابعاد هنری و رسانه‌ای بازنمایی قدس و روز جهانی آن، اربعین حسینی و قدس، فلسطین در مسیر تحولات، افراطی گری، تروریسم و مسئله فلسطین، فلسطین و مسائل حقوق بشر و فلسطین و طرح چهار ماده ای ایران را از دیگر محورهای این کنگره بین‌المللی عنوان کرد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: قدس و مسجد الاقصی نماد امت اسلام و تمدن اسلامی است و اهتمام جهان اسلام به این روز و دفاع از آرمان فلسطین، اهتمامی اسلامی و گره خورده با مصالح ملی تمام کشورهای اسلامی است.

وی با بیان این که ما ۷۲ سال یک پرونده ننگین را شاهدیم که انواع مظالم را در قلمرو فلسطین از سوی رژیم اشغالگر مرتکب شد و از سویی ۷۲ سال مقاومت اسلامی، گفت: آرمان فلسطین به عنوان آرمان مشترک امت اسلام مطرح شده است و بعد از انقلاب اسلامی با شکل گیری حزب الله و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل به محاصره این نیروها درآمد و در جنگ‌ها شکست را تحمل کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ایران براساس نظر مقام معظم رهبری دکترین اش بر پایه انتخابات آزاد در فلسطین با حضور تمام فلسطینیان عالم است. اگر جهان منطق درست را بفهمد، منطق درست همین است. اما وقتی این منطق مورد قبول قرار نگیرد جمهوری اسلامی ایران،  مقاومت اسلامی و امت اسلام به مبارزه مشروع در برابر تروریسم بین المللی پایبند است

وی ادامه داد: امسال روز قدس، به دلیل شرایطی که منطقه با آن مواجه است به ویژه معامله قرن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کنگره به صورت ویژه نظر منفی خود را در رابطه با معامله قرن اعلام خواهد کرد و از همین تریبون هم اعلام می‌کنیم این معامله محکوم به شکست است و امت اسلامی به آن تن نخواهد داد.

رئیس کنگره بین المللی قدس شریف با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق آرمان فلسطین، گفت: انتظار ما از اهالی رسانه این است که در شرایط کنونی نقش مؤثرتری ایفا کنند و پیام مظلومیت ۷۲ ساله فلسطینیان را در جهان طنین‌افکن کنند. این کار مهمی است که شما می‌توانید انجام دهید و امیدواریم در پوشش این کنگره مهم بین‌المللی مؤثر واقع شوید.

وی در پایان تأکید کرد: کمترین انتظاری که امت اسلامی از دولت‌های خود دارند، این است که اگر با اسرائیل مبارزه نمی‌کنند، لااقل به مبارزه منفی روی آورده و از لحاظ اقتصادی آن‌ها را تحریم و در مجامع بین‌المللی از آرمان فلسطین حمایت کنند.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی قدس شریف با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

ریاست کنگره بر عهده آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور است و حجت الاسلام سید جواد مظلومی، معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز دبیری آن را عهده دار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا