تیتر اولمناسبت و عکس روز

رسول اکرم (ص) خاتم گذشته و فاتح آینده است

آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: هر رفتار حسنه و هر سیاست و مدیریت حقی که در عالم وجود دارد، ریشه و منشأ آن، پیامبر خاتم (ص) و خلیفه بر حق آن حضرت است.

آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگویی با اشاره به مقام و گستره سیطره پیامبر خاتم (ص) بیان داشت: اگر کسی بخواهد بداند پیامبر ختمی‌مرتبت(ص) دارای چه مقامی‌ است و سلطنت و سیطره آن حضرت در عالم چگونه است؟ باید بداند که هر علم و معرفت صحیح و هر اخلاق و رفتار حسنه و هر سیاست و مدیریت حقی که در عالم وجود دارد، ریشه و منشأ آن، پیامبر خاتم (ص) و خلیفه بر حق آن حضرت است.

ریشه هر مدیریت حقی به پیامبر (ص) بر می‌گردد

وی افزود: هر علم و معرفت غلط و هر اخلاق و رفتار سیئه و هر سیاست و مدیریت باطلی که در عالم وجود دارد، ریشه و منشأ آن در خلافت جعلی و غاصبانه آن حضرت است.

آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان اینکه آنچه پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) اتفاق افتاد، عین بدعت بود، تصریح کرد: اگر سنت، ما سنت خدا و رسولش است، آنچه پس از رحلت پیامبر خاتم (ص) اتفاق افتاد، عین بدعت بود. زیرا که مرکز، کانون، اوج و قله سنت، همان ولایت و خلافت امیرالمؤمنین علی (ع) است.

وی با اشاره به روزهای انتهایی زندگانی نبی مکرم اسلام (ص) ادامه داد: تأسف بار این است که پیامبر (ص) در حالی از دنیا رفت که مردم او را اطاعت نکرده و آنچه وحی برای آن حضرت معین کرده بود، محقق نشد.

با رحلت پیامبر(ص) باب «وحی متن» بسته شد

این استاد حوزه و دانشگاه درباره بسته شدن وحی با رحلت پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: با رحلت پیامبر (ص) در ارتباط با موضوع وحی و نبوت، بابی بسته و بابی گشوده می‌شود. با این رحلت، در وحی‌های تشریعی، تأسیسی و تنزیلی بسته و در وحی‌های تعریفی، تبیینی و تأویلی گشوده می‌شود. به عبارت دیگر باب «وحی متن» بسته و باب «وحی فهم» گشوده می‌شود.

پیامبر (ص ) خاتم گذشته و فاتح آینده است

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پیامبر (ص) را خاتم گذشته و فاتح آینده باید دانست، گفت: مراد از گذشته دوران‌هایی است که به رغم حضور پی در پی انبیاء و نزول وحی‌های آسمانی، اکثریت مردم قدر آن‌ها را نمی‌دانستند. مراد از آینده دورانی است که با وجود غیبت انبیاء و قطع وحی‌های تنزیلی و تشریعی، اکثریت مردم قدر انبیاء و وحی آسمانی را خواهند دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا