اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

مجله پژوهش‌های اجتماعی اسلامی

این مجله از سال 1374 با عنوان مجله اندیشه حوزه شروع به کار نموده که از شماره 89 با عنوان پژوهش های اجتماعی اسلامی و با رتبه علمی ترویجی به کار خود ادامه می دهد.

مجله پژوهش های مجله پژوهش های اجتماعی اسلامیاجتماعی اسلامی از سال ۱۳۷۴ با عنوان مجله اندیشه حوزه شروع به کار نموده که از شماره ۸۹ با عنوان پژوهش های اجتماعی اسلامی و با رتبه علمی ترویجی به کار خود ادامه می دهد.

 

تاریخچه مجله

این مجله از سال ۱۳۷۴ با عنوان مجله اندیشه حوزه شروع به کار نموده که از شماره ۸۹ با عنوان پژوهش های اجتماعی اسلامی و با رتبه علمی ترویجی به کار خود ادامه می دهد.

 

کانون و حوزه

پژوهش های اجتماعی اسلامی

 

سیاست دسترسی آزاد

این مجله دستیابی فوری به محتوی خود بصورت آزاد دارا می باشد به این امید که پژوهشی که بصورت عمومی در دسترس باشد موجب تبادل بیشتر دانش در مقیاس جهانی می شود.

 

هیات تحریریه

حجت الاسلام دکترمحمدسلطانیه- حجت الاسلام دکترعلی خیاط- حجت الاسلام دکترسید مرتضی حسینی شاهرودی- حجت الاسلام دکترابراهیمی پورنعمت الله- دکتر یحیی بوذری نژاد- دکتر عبدالحسین کلانتری- دکتر علیرضا روحی

 

اخلاق انتشار

نشریات باید درصدد انتشار مقالات علمی – پژوهشی، مسئله‌محور و نوآورانه باشند. نویسنده و افراد فعال در نشریه (سردبیر مجله، اعضای هیئت تحریریه، مدیرداخلی ویراستار و ناشر) باید قوانین و منشور اخلاقی نشریه را قبول کرده و در آن به توافق رسیده باشند.

 

منشور اخلاقی در COPE، راهنمای نویسندگان و عوامل فعال در نشریه است

منشور اخلاقی در COPE، راهنمای نویسندگان و عوامل فعال در نشریه است: ۱) تصمیم‌گیری‌های نشر و چاپ: قوانین کپی رایت می بایست توسط نشریه رعایت شده و حق افراد در هنگام انتشار محفوظ باشد. ۲) تصمیم‌گیری منصفانه درباره مقالات:‌ تصمیم گیری درباره مقالات در هر مرحله ای بدون توجه به نژاد، جنسیت، گرایش جنسی، باورهای مذهبی، قومی، شهروندی و یا فلسفه سیاسی نویسندگان انجام شود. ۳) محرمانه بودن اطلاعات: اطلاعات شخصی نویسندگان مقالات برای تمامی افرادی که به آن دسترسی دارند مانند سردبیر، اعضای هیات تحریریه و مدیر داخلی و اجرایی نشریه و سایر عوامل فعال (غیر از نویسنده مربوطه) مانند داوران، مشاوران، ویراستار و ناشر امانتدار باید کاملاً محرمانه بوده و در هر زمانی از آن محافظت شود. ۴) رعایت منافع اشخاص: امکان استفاده از نتایج سایر تحقیقات باید با ارجاع دهی و اجازه کتبی و صریح از نویسنده انجام شود.

 

مسؤلیت اخلاقی داوران

مسؤلیت اخلاقی داوران: ۱-کمک به تصمیم گیری هیأت تحریریه مجله در بررسی کیفی، محتوایی و علمی مقالات؛ ۲- سرعت عمل در ارزیابی مقالات ارجاع شده به آن‌ها؛ ۳- محرمانه بودن اطلاعات مقالات ارجاع شده از سوی نشریه؛ ۴- داوری با ارائه مستندات و استدلال‌های علمی و شفاف؛ ۵- توجه به منابع استفاده شده در مقاله؛ ۶- عدم داوری مقالات با مقاصد شخصی. مسؤولیت اخلاقی نویسندگان: ۱- ارائه مقالات به صورت علمی و منسجم، مطابق با استاندارد نشریه؛ ۲- ارائه داده های خام مورد استفاده در مقاله در صورت نیاز؛ ۳- اصالت مقاله ارائه شده؛ ۴- عدم انتشارهمزمان یک مقاله و یا مقاله پذیرش و چاپ شده؛ ۵- ذکر ارجاع‌دهی مناسب در متن مقاله و کتابنامه؛ ۶- ذکر پشتیبان‌های مالی؛ ۷- اعلام وجود خطاهای اساسی در مقاله توسط نویسندگان در صورت مشاهده در هر مرحله از فرایند بررسی آن.

 

اطلاعات دیگر

نوع نشریه: علمی ترویجی

صاحب امتیاز: دانشگاه علوم اسلامی رضوی

مدیر مسئول: دکتر سیدحسن وحدتی شبیری

سردبیر: حجت الاسلام دکتر محمدسلطانیه

مدیر اجرائی: امیرحسین فرامرزی

کارشناس اجرائی: امیرحسین فرامرزی

 

آدرس

این مجله از شماره ۸۹ دارای رتبه علمی ترویجی از شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی وابسته به شورای عالی حوزه های علمیه گردید. مقالات دانشجویان کارشناسی و ارشد بدون همراهی استاد راهنما پذیرش و ارزیابی نمی گردد. ۲. ایمیل های ارسالی از سوی سامانه نشریات ممکن است به (spam) هرزنامه ایمیل نویسندگان وارد شود لذا نویسندگان از چک کردن این بخش غافل نشوند. این فصلنامه در وبگاه‌های زیر قابل دسترسی است: www.magiran.com/razavi و www.noormags.ir و www.sid.ir www.civilica.com و www.isc.gov.ir

مشهد حرم مطهر دانشگاه علوم اسلامی رضوی کدپستی ۹۱۳۴۸۴۳۳۳۳ صندوق پستی ۴۶۱-۹۱۷۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا