اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

نرم‌افزار «موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن» تولید شد

موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن با علمتن کامل ۹ عنوان اثر فقهی در ۲۹۴ مجلد، به زبان عربی و فارسی در موضوعات متنوع، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید و به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

🔹موسوعه اصول فقه مقارن به عنوان اولین اثر دایره‌المعارفی در زمینه اصول فقه است که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن ارائه اصول فقه به صورت مقارن براساس مذاهب شیعه و سنی است. در این مجموعه اصول فقه براساس فقه مقارن فرقه‌های شیعی و سنی و همچنین برخی دیگر از فرق مذهبی مانند زیدیه و اباضیه تدوین شده و در ۱۰ جلد ارائه شده است.
🔹از جمله کتاب‌های ارائه شده در موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن می‌توان به «موسوعه الفقه الإسلامی المقارن (۸ جلد) و موسوعه الفقه الإسلامی طبقاً لمذهب اهل‌البیت (۳۵ جلد)»، اشاره کرد.
🔹همچنین کتب «جواهر الکلام فی ثوبه الجدید (۲۰ جلد)، معجم فقه الجواهر (۶ جلد)، المعجم الفقهی لکتب الشیخ الطوسی (۶ جلد)، المنهاج «مجله اسلامیه ـ فکریه ـ فصلیه» (۷۶ شماره ـ عربی)، فقه اهل البیت (۷۱ شماره ـ عربی)، فقه اهل بیت (۶۶ شماره ـ فارسی) و فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت (۶ جلد)» از دیگر کتاب‌های ارائه شده در این نرم‌افزار هستند.
🔹جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از‌جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا