اخبار علماء و همایش‌هااخبار مؤسسه آیه حیات و نهادهای وابستهیادداشت‌ها

وقتی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خوشحال می شود

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، عصر امروز در این در دیداری که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به آثار بزرگان آغاز شد و امروز هم ادامه دارد که این حرکت برکات زیادی در جامعه اسلامی به همراه دارد.

ایشان تصریح کردند: احیای آثار این بزرگان دین، آشنایی نسل جوان با خدمات آنها، آشنا شدن پیروان سایر مذاهب اسلامی با آثار و شخصیت این بزرگان و نزول برکات الهی از جمله تأثیرات این حرکت ارزشمند است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ‌‌‌خاطرنشان کردند: هر وقت می‌شنوم قرار است که از بزرگان دین تجلیل و آثار آنان احیا شود، بسیار خوشحال مسرور می‌شوم.

*ویژگی های آثار مرحوم محدث قمی

ایشان در تبیین ویژگی‌های آثار مرحوم محدث قمی، اظهار داشتند: خلق آثار بزرگ با امکاناتی کم، حسن سلیقه در به کار گیری روایات ائمه معصوم(ع) در موضوعات مختلف، ایستادگی در برابر بدعت‌ها، اخلاص در عمل و تواضع از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

این مرجع تقلید، اخلاص را مهم‌ترین عامل در موفق بودن آثار علمی دانسته و ابراز داشتند:  بدون اخلاص، ‌خداوند توفیقاتی به کسی نمی‌دهد.

معظم له خاطرنشان ساختند: احیای آثار بزرگان دین چون فقها، محدثان، مفسران و… خودباختگی را در نسل حاضر از بین می‌برد.

*انتقاد به استفاده از برخی عناوین!

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اختصاص برخی عناوین اشتباه به بعضی از شخصیت‌های علمی، خاطرنشان کردند: این که می‌گویند فلان شخصیت خاتم‌المحدثین، خاتم‌المجتهدین و… است، اشتباه بوده و توهینی به نسل‌های آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا