اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

از سوی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری؛ نخستین جشنواره چند رسانه‌ای حکومت اسلامی

نخستین جشنواره چند رسانه‌ای حکومت اسلامی فراخوان شد و علاقه‌مندان تا ۳۰ بهمن‌ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برای برگزاری نخستین جشنواره چند رسانه‌ای حکومت اسلامی ۲ هدف عمده دنبال می‌شود که شامل تزریق محتوای فاخر به بدنه فضای دیجیتال و رسانه‌ای مجازی و پوشش کامل با استفاده از جذابیت‌های بصری و هنری آثار می‌باشد.

حجت‌الاسلام امین‌رضا عابدی‌نژاد افزود: این جشنواره به همت دفتر ارتباطات فرهنگی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی واحد فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در سه محور شامل تولید تفکر راهبردی در اندیشه اسلامی، ترویج گفتمان اندیشه اسلامی، تبلیغی و رسانه‌ای فعالیت می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی داعیه‌دار نوع جدیدی از اداره اجتماعی است که با نوع اداره در نظام‌های سرمایه‌داری و سوسیالیستی متفاوت است و نظریه سیاسی یا اصل ولایت فقیه نشان‌دهنده همین تمایز است و در ابعاد مختلف اداره جامعه نیز این تمایز باید خود را آشکار کند.

عابدی نژاد با بیان این‌که اداره جامعه اسلامی باید متنی بر الگوی درون‌زای خلاقانه و اهداف نظام اسلامی باشد، ادامه داد: امروز فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال عرصه بسیار مهمی است که با ۲ مشکل فقدان محتوای لازم برای دفاع از انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از اسلوب‌های هنری که بتواند عمق جامعه هدف را پوشش دهد، مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال حکومت اسلامی، کلاس‌های مربوط به اصل ولایت فقیه و تشکیل شبکه‌های استانی اساتید ولایت فقیه از جمله فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مرکز تحقیقات حکومت اسلامی است.

دبیر نخستین جشنواره چند رسانه‌ای حکومت اسلامی نیز در این نشست گفت: این جشنواره در چهار محور شامل ولایت فقیه و حکومت اسلامی، ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی، ولایت فقیه و روابط بین الملل، ولایت فقیه، تحول اجتماعی و تمدن نوین اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی محمدی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن‌ماه امسال در قالب مستند کوتاه، کلیپ و نماهنگ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه ارسال آثار در پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی به نشانی http://www.rcipt.ir بارگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا