اخبار علماء و همایش‌ها

بانک جامع اطلاعات طلاب راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات و فضلای حوزه در آینده خبر داد.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام بحرانی، امروز در اولین هم‌اندیشی معاونین امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: بعد از تشکیل مدیریت‌های استانی، معاونت‌های امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه به صورت استانی تشکیل و شرح وظایف هر یک به همراه ادارات تحت نظارت آنها مشخص شده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل اداره کل دانش‌آموختگان افزود: این اداره کل به تازگی تاسیس شده و اقداماتی را که انجام می‌دهد تاکنون در ساختار سازمانی حوزه انجام نشده است.

*تحقق خواسته رهبری و بزرگان

وی ادامه داد: این اداره کل بر اساس خواسته‌های رهبری و بزرگان حوزه تشکیل شده تا توانمندی‌های طلاب را احراز و متناسب با نیاز جامعه، آنان را به مراکز مختلف که نیازمند حضور حوزویان هستند، معرفی نماید.

حجت‌الاسلام بحرانی با اشاره به ساختار اداره کل دانش‌آموختگان حوزه، گفت:‌ اداره شناسایی و استعدادسنجی فرم‌های مخصوصی را تهیه و بناست آن را در سایت این اداره کل قرار دهد تا بتواند طلابی که دارای تخصصی در رشته‌های مختلف هستند را شناسایی و از این طریق بانک جامع اطلاعات دانش‌آموختگان تکمیل شود.

وی افزود: از دیگر ادارات زیر مجموعه این اداره کل، اداره ارتباطات و نیازسنجی است که به نهاد‌های آموزشی و پژوهشی، وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی مراجعه می‌کند و با بیان اهداف و سیاست‌های حوزه، تفاهم‌نامه‌هایی را با این دستگاه‌ها امضا می‌نماید تا متناسب با توانمندی‌های طلاب و نیازهای این دستگاه‌ها، طلاب را به این مراکز اعزام کند.

حجت‌الاسلام بحرانی با اشاره به کارکرد اداره پشتیبانی و آموزش‌های توجیهی بیان داشت: این اداره برای طلابی که قصد اشتغال در مراکز و ارگان‌ها دارند، متناسب با اشتغالی که در ادارات مختلف ممکن است برای آنها وجود داشته باشد، آموزش‌های کاربردی و توجیهی را برگزار می‌نماید. حوزویان شاغل ارتباط برقرار نموده و حتی هر دو ماه یک بار بسته‌های فرهنگی را برای آنان ارسال می‌کند.

مدیر کل دانش‌آموختگان حوزه خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۵ هزار نفر از شاغلین شناسایی و این بسته‌ها برای آنها ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا