اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

برگزاری سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی با رویکرد تمدنی

سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی در قالب یک رویداد مسئله محور با رویکرد تمدنی در دانشگاه امام صادق (ع) و با مشارکت دانشگاه ها و پژوهشگاه های برتر کشور برگزار میشود.

نخستین جلسه شورای راهبری سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی با حضور دکتر محمد رضا بهمنی؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مجتبی امامی؛ معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر نعمتی؛ مدیر کل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر حسن بشیر؛ رئیس سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی، محمد صادق افراسیابی؛ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و تعدادی از استادان دانشکده فرهنگ و ارتباطات در محل دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل شد.

او ضمن تشکر از رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای همکاری با دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مجری سومین همایش، اعلام کرد: قطعاً این حرکت مهم باید به شکل یک جریان ملی در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و با همکاری سازمان های خصوصی مرتبط و با مساعدت کلیه اقشار مردم شکل گرفته تا بتوان موضوع سواد رسانه ای را به شکل جامع مورد توجه قرار داد.

بشیر خاطر نشان ساخت: ما در دانشگاه امام صادق (ع) ساختار تشکیلاتی مناسب با حضور استادان فرهیخته و متخصص در این زمینه طراحی کرده ایم که امیدوارم با مساعدت جمعی کلیه نیروهایی که علاقمند به این جریان اجتماعی و فرهنگی مهم باشند، بتوان به دست آوردهای مؤثر و مفیدی در این زمینه دست یافت.

او تاکید کرد: یکی از دلایل انتقال این همایش از دستگاه دولتی به شبکه دانشگاهی، زمینه سازی وسیعتر با حضور کلیه نیروهای متخصص و علاقمند به جریان سواد رسانه ای در کشور است تا از ابهام هایی که در زمینه حکومت سازی این جریان مطرح می گردد جلوگیری شود.

دکتر  بشیر ایجاد هماهنگی و همفکری با کلیه دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و اندیشمندان و متخصصان این حوزه مهم را یکی از اهداف مهم همایش سوم دانست و گفت: باید این هدف در جهت خدمت به مردم و ایجاد راهکارهای مفید و مؤثر برای بهره برداری مناسبتر و مطمئن تر از رسانه ها، به ویژه رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا