اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

بیانیه گام دوم بیش از ۳۰ نظریه بنیادی دارد

مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست علمی «بیانیه گام دوم انقلاب در پرتو فقه تمدن ساز» با بیان اینکه بیانیه گام دوم حاوی بیش از سی نظریه انقلاب است، به تبیین این نظریات پرداخت.

آیت الله علیرضا اعرافی،  در نشست «بیانیه گام دوم انقلاب در پرتو فقه تمدن ساز»  که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد به تبیین بیانیه گام دوم پرداخت و آن را حاوی بیش از ۳۰ نظریه بنیادی انقلاب اسلامی دانست.

مدیر حوزه های علمیه کشور، نظریه های انقلاب اسلامی را که در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت یا به صورت ضمنی بررسی شده اند، نظریاتی بنیادی در حوزه معرفتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانست که از دیدگاه کارشناسی که با دید ثاقب و در مدت چهل سال انقلاب را تحلیل کرده، طرح شده است.

 وی، انقلاب اسلامی را جمع کننده عملی بین مواردی نظیر مذهب و دین (تشیع و امت واحده اسلامی)، ملیت و مذهب(ایرانی و اسلامی بودن) و انقلاب و نظام و نظیر این ها دانست که از دام افراط و تفریط ها رهیده و در عین انعطاف نسبت به تغییرات و همواره بر اصول خود پایبند بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرد: به عنوان مثال امام راحل و رهبر معظم انقلاب علی رغم این که هرگز ذره ای از اصول تشیع عقب ننشسته اند، اما در راستای وحدت امت اسلامی به معنای عام حرکت کرده اند.

 وی همچنین بیانیه گام دوم را طرحی برای چهل سال آینده انقلاب اسلامی معرفی کرد و از اساتید و دانشجویان خواستند تا در پایان نامه ها با پرداختن علمی به این نظریات بنیادی در راستای تمدن سازی اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است، گام بر دارد

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: هر جمعه در نماز جمعه قم در خلال خطبه دوم بخشی از کلید واژه های این نظریات بنیادی را تبیین می کنند.

عضو فقهیا شورای نگهبان، همچنین از تمام دانشجویان و اساتیدی که در رشد علمی شهر مشهد نقش داشته و دارند، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، نشست علمی «بیانیه گام دوم اسلامی در پرتو فقه تمدن ساز»، در محل آمفی تئاتر دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم امام علی بن موسی الرضا علیه اسلام، با حضور جمعی از اساتید برجسته و دانشجویان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا