اخبار علماء و همایش‌ها

تأکید یکی از مراجع بر تشکیل وزارت امر به معروف

آیت الله العظمی نوری همدانی بر ضرورت تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

آیت الله العظمی نوری همدانی، امروز در دیدار مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کردند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضروری بود که که وزارتی با نام وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شودتا بر تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها و امور کشور نظارت کند و در برابر انحرافات بایستد.

معظم له خاطرنشان ساختند: اگر چنین وزارتخانه ای فعال شود، جلوی روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی حرکت می کنند، گرفته می‌شود، ولی تا امروز به دلیل نبود این وازرتخانه، شاهد گمراه نمودن مردم از سوی برخی رسانه ها بوده ایم.

ایشان با اشاره به نقش مهم مطبوعات در هدایت و انحراف مردم، خاطرنشان کردند:‌ هر کاری که با فکر مردم سر و کار داشته باشد،‌ بسیار مهم است؛ چون می‌تواند با حق گویی باعث هدایت جامعه شود و با سخن ناحق، مردم را گمراه سازد.

*درمسیر امام و رهبری گام برداریم

این مرجع تقلید ادامه دادند: باید در مسیری که به اسلام و آرمان‌های امام خمینی و اجرای منویات رهبری کمک می‌کند، گام برداریم و با کسانی که خارج از این مسیر حرکت می‌کنند، مقابله نماییم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عملکرد جریان‌های سیاسی، خاطرنشان ساختند: اگر اظهار نظر این جریان‌ها به نفع نظام باشد و در برابر سخن حق تسلیم باشند، کار درست و شایسته‌ای است، ولی اگر نگرشی مغرضانه داشته باشند، ممکن است موجب گمراهی جامعه شوند.

* می‌گویند صدا و سیما تنها برای شما نیست!

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برای جلوگیری از رشد بی حجابی و بد حجابی، باید صدا و سیما قاطعانه وارد میدان شود، خاطرنشان کردند: در برخی فیلم‌ها هنوز با این مسئله مقابله نشده است و زمانی که اعتراض می‌شود، می‌گویند صدا و سیما تنها برای شما نیست؛ عده ای هم از این فیلم‌ها خوششان می‌آید!

این مرجع تقلید یادآور شدند: نمی‌دانند احکام دین اسلام بر اساس هرچیز که مردم خوششان بیاید نیست؛ زیرا اسلام در عین حال که سختگیر نیست، اما بسیار دقیق است و مرز و خط دارد.

*اجازه ندهیم مرز شکنی شود

معظم له ادامه دادند: نباید بگذاریم مرز شکنی شود؛ چون اگر مرزها از بین برود، جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.

ایشان افزودند: امام(ره) به رعایت این مرزها تأکید داشتند، ما هم امروز وظیفه داریم که برای حفظ این مرز‌ها تلاش کنیم.

—-

(منبع خبر: حوزه نیوز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا