آرشیو

راه اندازی نخستین شبکه اجتماعی «ترتیل» به همت موسسه انصار طاها قم

اختصاصی اتقان؛

راه اندازی نخستین شبکه اجتماعی «ترتیل» به همت موسسه انصار طاها قم

با استفاده از نخستین نرم افزار تخصصی ترتیل خوانی در جهان تشییع می‌توانید، ترتیل‌های زیبایتان را بخوانید، به ترتیل دیگران نظر و امتیاز بدهید، همچنین با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی‌های اساتید برجسته کشور، کیفیت تلاوتتان را افزایش دهید و از همین طریق به جلسات و محافل و مراکز قرآنی معرفی شوید.

 

راه اندازی نخستین شبکه اجتماعی «ترتیل» به همت موسسه انصار طاها قم

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عتئرت کشور «اتقان» در ادامه معرفی محصولات و نرم افزارهای قرآنی، با توجه به نام گذاری سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» و تاکید ایشان بر لزوم استفاده از کالای ایرانی، با سید علی حسینی، ادیه پرداز نرم افزار «شبکه اجتماعی ترتیل» پرداختیم.

 

وی در معرفی این برنامه و هدف از تولید «نخستین شبکه اجتماعی ترتیل»، عنوان کرد: از سال‌ها قبل با مراجعه به نمایشگاه‌های قرآنی سطح کشور، متوجه شدیم نرم افزارهای ترتیل قاریان برجسته اهل سنت، در کشور فراوان‌اند و متاسفانه ترتیل‌های شیعیان کمیاب و حتی نایاب. در همین رابطه با رادیو قرآن هم رایزنی کردیم و پاسخی که دریافت کردیم این بود که مجوز لازم برای نشر عمومی این تلاوت‌ها در کشور وجود ندارد، در حالی که در کشورمان قاریان سرشناس و برجسته شیعه بسیاری حضور دارند، این موضوع که در آن زمان هیچ بانک تلاوتی از این عزیزان وجود نداشت، بسیار برای ما مهم بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرحی را در این راستا اجرا کنیم.

 

حسینی تلاش در جهت انس مردم با قرآن کریم را از دیگر اهداف تولید این نرم افزار دانست و گفت: در مجموعه «موسسه انصار طاها قم» طرحی را تحت عنوان طرح «جامع ترتیل خوانی» نوشته و به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارائه کردیم که به دلیل کمبود اعتبار، حمایت دولتی از این طرح صورت نگرفت، اما با توجه به دغدغه ترویج ترتیل خوانی بین جوانان و نوجوانان (به سبب اینکه فعالیت در رشته ترتیل خوانی برخلاف صوت و لحن، نیاز به توانایی آنچنانی ندارد و افراد به راحتی می‌توانند در این رشته فعالیت کنند)، تصمیم گرفتیم حتی با هزینه شخصی و بودجه‌های اندک این طرح را اجرا کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از مشورت با اساتید بزرگ این حوزه، شهیدی پور، صالح نژاد، عظیمی، برزگر، علیزاده و اسلامی نسب، اجرای طرح را کلید زدیم و در نهایت پس از ۶ ماه، با مشارکت تیم برنامه نویس و سایر عزیزان همکار، در زمستان ۹۶ خروجی این طرح، تحت عنوان «شبکه اجتماعی ترتیل قرآن کریم» در کافه بازار و سایر فروشگاه‌های معتبر نرم افزاری منتشر شد.

 

این فعال قرآنی در ادامه با اشاره با قابلیت‌های این نرم افزار تصریح کرد: با استفاده از نخستین نرم افزار تخصصی ترتیل خوانی در جهان تشییع می‌توانید، ترتیل‌های زیبایتان را بخوانید، به ترتیل دیگران نظر و امتیاز بدهید، همچنین با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی‌های اساتید برجسته کشور، کیفیت تلاوتتان را افزایش دهید و از همین طریق به جلسات و محافل و مراکز قرآنی معرفی شوید.

 

وی تصریح کرد: جدیدترین نسخه این نرم افزار هم اکنون در دسته نرم افزارهای مذهبی کافه بازار دریافت نمود و به مرور در سایر سایت های معتبر نیز قرار خواهد گرفت.

 

حسینی در پایان با اشاره به حمایت اساتید و مسئولین قرآنی از این نرم افزار، عنوان کرد: این نرم افزار هم اکنون با ۳ قابلیت متفاوت منتشر و در دسترس می‌باشد، در حالی که با حمایت و توجه اساتید قرآن کریم و مسئولین از ترویج فرهنگ انس با قرآن، ۵۰ قابلیت و امکان مختلف دیگر نیز برای آن پیش بینی شده که در صورت تأمین هزینه‌ها، قابل انتشار خواهند بود.

 

جهت دریافت این نرم افزار اینجا کلیک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا