اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

شماره جدید «فصلنامه تحلیلی- ‌انتقادی حوزه» با پرونده‌ای برای سیدجعفر مرتضی عاملی

پنجمین شماره فصلنامه تحلیلی ـ انتقادی حوزه با صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، و مدیرمسئولی دکتر سید عباس صالحی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه به‌تازگی منتشر شد.

فصلنامه تحلیلی‌ـ ‌انتقادی حوزه «مجله حوزه»، (دوره شماره ۵ و پیاپی ۱۸۰) ویژه حوزه‌های دینی، با عنوان«نماد روشن‌فکری حوزوی» با صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محتوای مقالات، گفت‌وگو و پرونده ویژه «عالم محقق و پرتلاش» چاپ و منتشر شد.

مقالات: این شماره با سخن سردبیر با عنوان «هشدارها را جدّی بگیریم» آغاز و مقالاتی با عناوین «خواهران؛ «ارتقای علمی» و «تخصص گرایی» زهره رنجبر»، «مرجعیت زنان در فتاوای عالمان دینی،محمدحسن نجفی»، «نقش جنسیت در افتا و مرجعیت، مهدی سجادی امین»، «مرجعیت زنان  (بررسی جواز و عدم جواز مرجع تقلید شدن)، علی شیرخانی»، «زیست زنانه در بوم مردانه/ نیم نگاهی به حوزه‌های علمیه خواهران، علیرضا زهیری» و «انگاره‌های اعتدالی و اجتهادی در موقعیت زنان، محمد پزشکی» منعکس شده است.

گفتگو: «حضور زنان در جامعه تطابق با مذاق شریعت یا سیره عقلا، زهره صفاتی»، «تخصصی سازی حوزه خواهران با نگرش پیشینه و افق آینده، محمد قطبی» و «معیارسنجی نظام آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داودی» از دیگر مطالب شماره جدید مجله حوزه است.

پرونده: این شماره از فصلنامه حوزه، پرونده‌ای برای علامه سیدجعفر مرتضی عاملی با نام «عالم محقق و پرتلاش» به چاپ رسانده که شامل «استاد علامه آیت الله سیدجعفر مرتضی، آن گونه که من شناختم…، در گفتکو با رسول جعفریان»، «دقت نگاری با منابع نگری در سیره پژوهی، از نگاه علامه سید جعفر مرتضی عاملی/ بازشناسی یک حقیقت، نوشتاری از محمدجواد مصطفوی» و «سرافرازانه‌های یک سیره پژوه/ نگاه به شخصیت علمی- اخلاقی استاد سیدجعفر مرتضی» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه مکتوب و ارتباط با این فصلنامه به نشانی قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر مجله حوزه مراجعه و یا با شماره: ۳۷۷۴۲۱۵۸ ۰۲۵ و نیز واحد توزیع ۷‌۶۶۶۶۱۱۳۷‌۰۲۵ارتباط برقرار کنند.

یادآوری می‌شود، فصلنامه تحلیلی ـ انتقادی حوزه با صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، و مدیرمسئولی دکتر سید عباس صالحی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه چاپ و منتشر شده است.

 


منبع: سایت شبکه اجتهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا