اخبار علماء و همایش‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه: دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی سفیر اسلام‌اند

آیت‌الله مقتدایی گفت: حضور فراگیران و طلاب جامعه‌المصطفی در قم، عنایتی از سوی خداوند است که شکر این نعمت، انتقال آموزه‌های دینی و معارف اهل‌بیت(ع) به سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی شب گذشته در جمع فراگیران آمریکای لاتین شرکت‌کننده در دوره آموزشی «مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه‌المصطفی» که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، قم را حرم اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و گفت: امروز شاهد معجزه سخن امام صادق(ع) که بیش از هزار سال پیش فرمودند «از این شهر علم به سایر جهان منتشر می‌شود» هستیم.

وی با اشاره به دیدار خود با دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، کشورهای مختلف، اظهار داشت:‌ در این دیدار‌ها، آنها آموزه‌های دینی خود را مدیون حضور در قم می‌دانستند.

مدیر حوزه‌های علمیه، حضور فراگیران آمریکای لاتین در قم را عنایت خداوند دانسته و خطاب به آنها گفت: باید شکر این نعمت را با تبیین و ارائه آموزه‌های دینی به برادران و خواهران خود در کشورتان، به جای آورید.

وی ادامه داد: هر کدام از شما مدتی در این شهر بودید و با برنامه‌ها و تلاش‌های جامعه‌المصطفی، با قرآن، احکام، اعتقادات، توحید و خداشناسی، امام شناسی و دیگر آموزه‌های دینی آشنا شدید و اکنون به عنوان سفیر اسلام باید این آموزه‌ها را در زندگی جاری سازید و بدانید که حامل پیامی مهم‌برای مردم کشور خود هستید.

آیت‌الله مقتدایی افزود: آشنا نمودن مردم با کتاب خدا و اخلاق و آداب و روش‌ اسلامی از وظایفی است که بر عهده فراگیران است.

وی تأکید کرد: فراگیران و دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، نباید تنها به تبلیغات خود اکتفا کنند، بلکه باید افرادی را جمع کنند و آنها را برای نشر مکتب اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان تربیت نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که انس با قرآن، انس با خدا است، گفت: انسان باید با قرآن که سخن حق‌تعالی است، مأنوس شود و آن را سرلوحه برنامه‌زندگی خود و دیگران قرار دهد.

وی با تأکید بر این‌که هدایت افراد در پیشگاه خداوند اجر فراوانی دارد، اظهار کرد: با توجه به سخن پیامبر(ص)، اگر یک نفر به دست انسان هدایت شود و از گمراهی نجات و به مسیر حق بیاید، برای انسان از آنچه خورشید از ابتدای پیدایش تا قیامت به آن می‌تابد، برتر است.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود، با استناد به آیه مباهله، حضرت علی(ع) را جانشین برحق پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده و گفت: در روز مباهله، پیامبر‌(ص) از "ابناء"، حسنین(ع)، از "نساء"، حضرت فاطمه(س) و آن کسی که قرار بود به عنوان جان خود بیاورد، حضرت علی(ع) را آورد که نشان داد، امیرمؤمنان پس از پیامبر(ص) افضل مخلوقات است.

وی افزود: با نگاهی به آثار مفسران و علمای اهل‌سنت چون امام فخر رازی، طنطاوی و ده‌ها عالم سنی دیگر، تأکید دارند که مراد از "انفسنا" در آیه "تطهیر"، علی‌بن ابی‌طالب(ع) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا