اخبار علماء و همایش‌هایادداشت‌ها

معاون موسسه امام خمینی: تهاجم ما در جنگ نرم تبلیغ فرهنگ و ارزش های اسلام است

معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تهاجم ما در زمینه جنگ نرم همان تبلیغ فرهنگ و ارزش های اسلام است. به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام احمد حسین شریفی دوشنبه شب درششمین مرحله از نخستین همایش امامان جماعت مساجد کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج)، افزود:
با ابزار و ادوات مختلف باید باورهای خود را به گوش ملت های جهان برسانیم وی اساسی ترین مولفه در جنگ نرم را بصیرت دانست و افزود: جنگ نرم جنگی است که با اذهان و قلوب مردم در ارتباط است و بدون برخورد مستقیم، باورها و ارزش های مردم را دگرگون می کند.
شریفی اضافه کرد: جنگ نرم به دلیل ویژگی های خاصی که دارد فهم و بصیرت ویژه ای را می طلبد و ابعاد این جنگ، ویژگی منحصر به فردی در بین جنگ های مختلف به آن داده است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در طول سال ها به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و غارت فرهنگی اشاره کرده است.
معاون موسسه امام خمینی افزود: بسیاری از مسوولین باور نداشتند و هنوز نیز برخی باور ندارند، نه اینکه نخواهند درک کنند، بلکه از ویژگی جنگ نرم پیچیدگی آن است و به روش بینی ژرفی نیازمند است.
وی فرماندهان جنگ نرم را طبق فرمایش مقام معظم رهبری اساتید حوزه و دانشگاه دانست و عنوان کرد: در این حوزه حرکت های نظامی کارآیی ندارد، چون برخورد فیزیکی نیست و نیاز به بینش و بصیرت احساس می شود و این وظیفه دانشگاهیان و حوزویان به عنوان نخبگان جامعه است.
شریفی بیان کرد: جهان غرب در اتاق فکر خود به تاثیرگذاری اسلام ناب در مقابل فرهنگ غرب پی برده است.
وی افزود: طبیعی است به جای پذیرش این فرهنگ الهی به مبارزه با آن بپردازند و از تمام قدرت و توانایی خود برای پیشبرد اهداف خود بهره خواهند برد.
نخستین دوره فرهنگی آموزشی امامان جماعت مساجد کشور در هفت دوره با حضور سه هزار نفر با هدف تقویت ارتباط مساجد با جوانان، آشنایی با ابزارهای عملیات روانی و جنگ نرم دشمنان نظام از پنجم آبان ماه جاری در مجتمع یاوران مهدی (ع) قم آغاز شد و تا ‪ ۱۱‬آذرماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا