اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

نقش ‌آفرینی نجف امروز در فقه و سیاست

نهمین شماره دوماه‌نامه «تقریرات» با گفتگو و گفتارهایی در باب «نقش ‌آفرینی نجف امروز در فقه و سیاست» و مطالب دیگری چون «آرمان‌ها و ایده‌های دو سید؛ طالقانی و سید ابوالفضل زنجانی»، «فتوای بی‌حجابی اضطراری؛ یک نقد و دو پاسخ»، «نظریه رؤیای رسولانه و مسأله بازنگری»، «جنگ مسلمانان و غربی‌ها در آینه جنگ هشتم صلیبی» و «کرونا؛ فقها و فیلسوفان»؛ چاپ و در پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

جدیدترین شماره دوماه‌نامه فرهنگی «تقریرات» پس از ماه‌ها تأخیر به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علی اشرف فتحی، تیرماه ۹۹، در ۸۴ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان روانه بازار مطبوعات شد.

بنابراین گزارش، پرونده اصلی این شماره درباره «نقش ‌آفرینی نجف امروز در فقه و سیاست» است و با استاد محمدی قاینی، از شاگردان آیات خویی و منتظری درباره «تفاوت‌های فقهی نجف و قم» و با دکتر عبدالوهاب فراتی درباره «جریان‌های سیاسی فعال در حوزه نجف» گفتگو شده است.

همچنین، یادداشت‌هایی از حجت‌الاسلام دکتر سید جواد ورعی و دکتر سید یاسر قزوینی، بررسی آرا و نوگرایی‌های آیت‌الله سیستانی و فرزندشان و گزارشی از مواضع منتقدان سیاسی آیت‌الله سیستانی از دیگر مطالب این پرونده است.

«تقریرات گعده آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی»، «نقد اثر جدید مهدی نصیری»، «نقد نظریه قرآن‌شناختی متأخر دکتر سروش»، «مقاله‌ دکتر طاووسی مسرور درباره جنگ‌های صلیبی»، «پرسش‌های عماد باقی از آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی» و «پاسخ‌های شاگردان ایشان درباره حجاب» از دیگر مطالب شماره جدید تقریرات است.

شمار جدید «تقریرات» از هفتم تیر روی دکه خواهد آمد و فروش اینترنتی این شماره و شماره‌های قبلی از طریق دینوک از ششم تیرماه نیز انجام خواهد شد.

نقش ‌آفرینی نجف امروز در فقه و سیاستمراکز فروش مجله تقریرات در تهران: «فروشگاه کتاب اسم: خیابان انقلاب، بین خیابان‌های ابوریحان و فلسطین، پلاک ۱۱۲۶»، «دکه روزنامه‌فروشی روبه‌روی دانشگاه تهران، جنب انتشارات خوارزمی»، «کتاب‌فروشی توس: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان دانشگاه»، «شهر کتاب مرکزی: خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته، پلاک ۷۶۵»، «کتاب‌ مرجع: بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، نرسیده به میدان فلسطین»؛ در قم: «چهارراه بیمارستان، خانه کتاب» و «کلیه دکه‌های روزنامه‌فروشی» و در مشهد: «چهارراه دکترا، کتاب‌فروشی امام».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا