اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

وهابیت با تمام قدرت برای تخریب جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها به میدان آمده است

آیت الله حسینی قزوینی در کارگاه مهارت های تبلیغی منبر فاطمیه که با موضوع «منزلت الهی حضرت زهرا سلام الله علیها با محوریت پاسخ به شبهات» در سالن اجلاسیه مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، اظهار داشت: فضائل بسیاری برای حضرت زهرا سلام الله علیها وجود دارد که برخی از آنان حتی برای حضرت امیر علیه السلام نیز وجود ندارد؛ همانند تعبیر «فاطمه بضعه منی» که برای آن حضرت وجود دارد.

ایشان ابراز داشت: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله دارای هشت فرزند بوده است؛ اما تعبیر «بضعه منی» فقط برای حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده که نشان دهنده آن است که این تعبیر از این باب که حضرت زهرا(س) فرزند نبی مکرم اسلام است، نمی باشد.

آیت الله قزوینی خاطرنشان ساخت: موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها از مباحثی است که وهابیت نمی توانند بر روی آن توقف نمایند؛ چون جوابی برای شبهات ما ندارند؛ البته باید با اطلاعات مناسب در این زمینه وارد شد و خوب کار کنیم.

آیت الله حسینی قزوینی تصریح کرد: امروز وهابیت با تمام قوا به میدان آمده است تا مباحث مرتبط با حضرت زهرا سلام الله علیها را زیر سؤال ببرد.

ایشان بیان داشت: تعبیر «فاطمه بضعه منی» ملاک حقانیت شیعه و پایه تمام مسائل است و امروز وهابیت به دنبال تخریب این تعبیر برای حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد.

ایشان اظهار داشت: امروز در سایت ولی عصر (عج) به بسیاری از شبهات در حوزه ها و موضوعات گوناگون پاسخ داده شده و مصدر برای بسیاری از سایت های شیعه می باشد که بسیار مورد استفاده برای طلاب و فضلا می باشد.

آیت الله حسینی قزوینی ابراز داشت: یکی از شبهاتی که وجود دارد این است که اصلا منزل حضرت زهرا سلام الله علیها درب نداشته؛ بلکه سراسر پرده بوده است که در کتب خود اهل سنت آمده است منزل ایشان درب داشته و حتی یک لنگه یا دو لنگه بودن آن نیز بیان شده است.

ایشان خاطرنشان ساخت: پاسخ دیگر به این شبهه آن است که اگر منزل امام علی علیه السلام درب نداشت، چرا تهدید کردند که درب خانه شما را آتش می زنیم؟

آیت الله حسینی قزوینی تصریح کردند: همچنین در پاسخ به این شبهه که چرا با وجود حضرت امیر علیه السلام، حضرت زهرا سلام الله علیها به دم درب رفت؟ باید گفت: فاطمه زهرا (س) زمانی که آنان در زدند، پشت درب نشسته بود، به همین دلیل ایشان درب را باز کردند؛ اضافه بر اینکه حضرت زهرا (س) اصلا تصور نمی کرد که آنان حمله کرده و بی حرمتی نمایند.

آیت الله حسینی قزوینی بیان داشت: برخی می گویند این مسئله خلاف غیرت است که مرد در منزل حضور داشته باشد و زن درب را باز کند که باید گفت در کتاب تاریخ دمشق آمده است که عمربن خطاب درب زد و نبی مکرم اسلام (ص) به حضرت خدیجه (س) فرمودند که درب را باز کن؛ آیا حرکت نبی مکرم اسلام (ص) هم خلاف غیرت انجام داده است؟ آیا این اشکالی که به حضرت علی علیه السلام می کنید را می توانید به پیامبر اکرم (ص) انجام دهید؟

ایشان در پاسخ به این سوال که چرا با اینکه امام علی (ع) علم به این اتفاقات داشتند، جلوگیری نکردند، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) دارای دو نوع علم «ظاهری» و «غیر طبیعی و غیبی» بودند؛ عمل به علم ظاهری وظیفه آنان بود؛ اما نسبت به علم غیبی خود مکلف به عمل به آن نبودند؛ به همین دلیل حوادث عاشورا هم اتفاق افتاده است؛ به این معنا که امام حسین(ع) از این حوادث خبر داشتند؛ اما مکلف به عمل علم غیبی خود نبودند.

گفتنی است آیت الله حسینی قزوینی در این کارگاه به برخی از شبهات از روی متون کتب اهل سنت پاسخ دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا