تیتر اولمناسبت و عکس روز

روز عرفه گرامی باد

نهم ماه ذی الحجه روز عرفه است که در تمام سال ممتاز به دعا و عبادت می باشد . همانطور که در میان شبهای سال هیچ شبی به اندازه شب قدر اهمیت ندارد بعداز ظهر روز عرفه نیز در میان روزهای سال امتیازی ویژه دارد.
گرچه در روز عرفه حضور در کنار قبر مطهر سید الشهدا علیه السلام ونیز تشرف به حج و وقوف در صحرای عرفات فضیلت و توفیق عظیمی است که بسیاری از ما از آن محرومیم،اما دعا و درخواست از پیشگاه خداوند رحمان و رحیم در عصر روز عرفه برای هرکس در هر کجا که باشد بسیار مغتنم است .
همانطور که از امام باقر علیه السلام چنین نقل شده است که فرمود : یوم عرفه یوم دعاء و مس‍أله «روز عرفه روز دعا و درخواست [از خداوند] است».
از جمله دعاهای آن روز دعای عرفه سید الشهدا علیه السلام که مجموعه ای است گرانقدر از ناب ترین معارف توحیدی و والاترین دروس معرفت الله و تهذیب نفس و نیز دعای روز عرفه امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه-زبور آل محمد علیهم السلام- می باشد .
از طرفی روز نهم ذی الحجه روز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل فرستاده سید الشهدا علیه السلام به کوفه است که به امر ابن زیاد و پس از بی وفایی و پیمان شکنی مردم مظلومانه به شهادت رسید.در فضیلت آن حضرت همین بس که سالها پیش از شهادتشان رسول اکرم صل الله علیه و آله وسلم خطاب به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند :فرزند عقیل در راه محبت فرزند تو کشته می شود دیدگان مومنین بر او می گرید و فرشتگان مقرب بر او درود می فرستند .
لازم بذکر است در این روز جناب هانی ابن عروه نیز که بزرگ طایفه خویش بود به جرم پناه دادن و کمک به حضرت مسلم به شهادت رسید و بدن مطهر هر دو بزرگوار در زاویه مسجد کوفه دفن گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا