اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

ارسال ۶۰۰ اثر به دبیرخانه سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی

بهروز همایی؛ دبیر اجرایی سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی ضمن برشمردن اهداف سومین همایش سال حکومت اسلامی اظهار کرد: از اصلی‌ترین اهداف این همایش شناسایی آثار و نویسندگان برتر حکومت اسلامی و معرفی آنها به جامعه علمی، ترویج فرهنگ پژوهش‌های راهبردی در موضوعات حکومت اسلامی و جهت‌دهی به این پژوهش در جهت اولویت‌های راهبردی نظام اسلام است.

وی با اشاره به اشاره دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار گردید اشاره کرد: در دومین دوره همایش ۲۹۹ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از میان آنها پس از انجام دو مرحله ارزیابی، ۳ پایان‌نامه به عنوان آثار برگزیده و ۵ عنوان کتاب به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب و از آنها تقدیر شد.

دبیر اجرایی سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی ادامه داد: سومین دوره همایش کتاب سال نیز با فراخوان آثار منتشرشده (شامل کتاب، پایان‌نامه (دکتری و سطح ۴) و مقالات علمی و پژوهشی) در زمینه حکومت اسلامی در محوزهای فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات سومین دوره همایش کتاب سال اظهار کرد: ۶۰۰ اثر (شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله) توسط پژوهشگران حوزه حکومت اسلامی به دبیرخانه همایش ارسال گردیده که پس از طی دو مرحله ارزیابی (اجمالی و تفصیلی) توسط اساتید و ارزیابان برتر حوزه حکومت اسلامی، از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه همایش ادامه داد: در این دوره ۶۰۰ اثر رسیده شامل ۲۸۴ عنوان کتاب، ۶۷ پایان‌نامه (دکتری و سطح ۴) و ۲۰۱ مقاله علمی – پژوهشی و ۴۸ اثر از نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می‌یاشد و همچنین ۳۷۶ اثر مربوط به آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۸ و ۲۲۴ اثر مربوط به آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۹ است.

وی در پایان از برگزاری همایش در اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا