اخبار علماء و همایش‌ها

تاسیس ۱۱۰ دارالقرآن از سوی جامعه‌‌المصطفی در سراسر جهان

معاون فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی العالمیه از تاسیس و فعالیت ۱۱۰ دارالقرآن و مرکز قرآنی تحت مدیریت این نهاد حوزوی در سراسر جهان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه قم، حجت‌‌الاسلام والمسلمین«محمدرضا صالح» معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌‌المصطفی العالمیه، سوم آذرماه در مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد بین‌‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌‌المصطفی العالمیه که در سالن همایش‌‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با بیان این خبر تصریح کرد: در ایام برگزاری شانزدهمین المپیاد بین‌‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌‌المصطفی ۴۰ دارالقرآن و مرکز قرآنی در کشورهای تایلند، میانمار، ترکیه، هندوستان، بوسنی، ترکیه و … راه اندازی شد و با افتتاح این مراکز تعداد دراالقرآن‌‌های جامعه‌‌المصطفی بالغ بر ۱۱۰ عدد شده است.

حجت‌‌الاسلام صالح با بیان اینکه المپیاد قرآن و حدیث طلاب غیرایرانی در جذب مخاطب دارای نوآوری بوده است عنوان کرد: در مجموع ۹ هزار نفر از ۷۲ ملیت برای حضور در این المپیاد ثبت‌‌نام کردند و رقابت‌‌ها همزمان با ایران در ۳۴ کشور دیگر در ۵۶ رشته برگزار شد و در نهایت ۱۲۰ نفر به مرحله نهایی بخش شفاهی راه یافتند.

وی افزود: جامعه‌‌المصطفی ماموریت اصلی خود را تبیین و معرفی معارف پربرکت قرآن به جهانیان و تعلیم و تربیت عالمان قرآنی در عرصه بین‌‌المللی می‌‌داند.

وی اظهارداشت: انس با قرآن از اهداف نهضت قرآنی جهانی است که راهبردها و سیاست های آن توسط المصطفی در حال تعیین و تدوین است و این نهضت آغاز شده است.

حجت‌‌الاسلام صالح بیان کرد: امسال با توجه به هجمه دشمنان و اهانت به ساحت قرآن کریم جامعه‌‌المصطفی سال تحصیلی جدید را به عنوان سال «قرآن و امام حسین(ع)» نامگذاری کرد و در محرم و صفر نیز تلاش خواهد کرد تا این موضوع را در جهان ترویج کند.

وی تاکیدکرد: شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث به عنوان حرکتی با برکت زمینه‌‌ساز مشارکت حداکثری طلاب جامعه‌‌المصطفی در داخل و خارج کشور برای انتقال معارف دینی و اسلامی است.

حجت‌‌الاسلام صالح تصریح کرد: رقابت‌‌های این دوره از المپیاد در رشته‌‌های قرآنی و حدیثی و ادعیه برگزار شد و طلاب با موضوعاتی مانند نهج‌‌البلاغه، صحیفه سجادیه، ادعیه و تفسیر قرآن آشنا شدند و این المپیاد نشان داد که ظرفیت جهان اسلام برای معرفی آموزه‌‌های اهل بیت(ع) در قالب حدیث و دعا بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا