اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

رونمایی از پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل

سردبیر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل با بیان اینکه در تولید سبک‌های خبری و شیوه انتشار مطالب نوآوری دارد، گفت: برای انتشار دروس خارج، شیوه تقریر نویسی خاصی را ارائه دادیم که ترکیبی از مدل علمی و رسانه ای است؛ در این سبک کار بازخورد خوبی را از سوی اساتید و مخاطبان محترم دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار وسائل، دکتر علیرضا داودی سردبیر پایگاهسایت جدید پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل رونمایی‌ می‌شود تخصصی فقه حکومتی وسائل از برگزاری آیین رونمایی سایت جدید پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل خبر داد و گفت: این مراسم با حضور علما، اساتید، شخصیت‌های حوزوی و پژوهشگران و محققان حوزه روز شنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار می‌شود؛ آیت الله شب‌زنده‌دار سخنران اصلی این برنامه است.

داودی در ادامه به معرفی مجموعه وسائل پرداخت و اظهار داشت: مدیران و مسؤولان خبرگزاری رسا با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه فقه حکومتی به فکر راه اندازی این مجموعه افتادند تا بتوانند به منظور توسعه این بحث مغفول مانده، در حوزه گفتمان سازی کنند؛ بنابراین وسائل در سال ۹۲ راه اندازی شد.


آیین افتتاحیه و رونمایی از سایت جدید پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام حاج سیدجوادی عضو گروه فقه معاصر حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که تا چند سال پیش حوزه علمیه جایگاه خود را در فضای رسانه ای پیدا نکرده بود، گفت: در دوران پرشتاب و تلاطم راه اندازی یک پایگاه خبری در حد خبرگزاری رسا برای حوزه های علمیه از سوی چندین طلبه جوان ناباورانه بود.

وی افزود: با توفیق خدا و اهتمام دوستان این خبرگزاری برپا شد و علاوه بر این که فعالیت های رسانه ای معمول را دارد توانسته وارد عرصه های تخصصی نیز بشود که دلیل بر این مدعا محصولات علمی آن از جمله پایگاه فقه حکومتی وسائل است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به هدف راه اندازی پایگاه فقه حکومتی وسائل خاطرنشان کرد: شاید در اوائل تصور این که این پایگاه یک مجموعه مولد باشد برای دوستان دست اندرکار  وجود داشت، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید کارکرد اصلی آن مبادله افکار و اندیشه ها باشد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور فقه معاصر اضافه کرد: فضایی که در سنت معرفتی خودمان در فقه و اصول داشتیم که اساتید و بزرگانی بر اساس دانش تولید شده در نسل های قبلی که معمولا در یک بازه زمانی به شکل مکتوب ثبت و ضبط می‌ شد وارد بحث و بررسی و نقض و ابرام می‌ شدند در این عرصه وارد شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا