اخبار علماء و همایش‌هاتیتر اول

نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی / برگزارشده توسط دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، با حضور اصحاب رسانه، امروز در مرکز تحقیقات حکومت اسلامی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدی نژاد، قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در نشست خبری که امروز در این مرکز برگزار شد، نظام جمهوری اسلامی را در معرض تهاجم مدل های حکمرانی بیگانه مرتبط با اندیشه لیبرال سرمایه داری دانست و خاطرنشان کرد: این تعرضات هویت جمهوری اسلامی را در معرض تهدید قرار می دهند بنابراین ضروری است بر اساس مبانی اسلامی، پژوهش های عمیق و کاربردی نسبت به معرفی مدل حکمرانی در حوزه اندیشه اسلامی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همایش کتاب سال حکومت اسلامی امروز تبدیل به یک نهال در حال رشد شده است که در درجه نخست به منظور شناسایی و معرفی تحقیقات و ابتکارات علمی در جهت معرفی الگوی حکمرانی اسلامی بنا نهاده شد. البته این معرفی باید با پشتیبانی مادی و معنوی از محققان تکمیل شود تا بتوانیم حلقه های تحقیقات بنیادین که در این همایش ها عرضه می شود را به برنامه های اجرایی و عملیاتی تبدیل نموده و در اختیار دولت ها و نهادهای حکومتی قرار گیرد تا از این رهگذر به سمت جامعه مطلوب اسلامی و تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی با اشاره به تنظیم محورهای فراخوان این همایش در سه حوزه اصلی، عنوان داشت: محور نخست همایش، فقه حکومتی است. در اندیشه انقلاب اسلامی و امام و رهبری، دانش فقه ستون فقرات اداره نظام اسلامی به شمار می آید و معنای ولایت فقیه، اداره جامعه اسلامی بر اساس تشریع اسلامی و فقه شیعی است. فقه حکومتی، فقهی است که ویژگی ها و مختصات فقه اداره یا فقه تمدن و حکومت را داراست. این رویکرد فقهی، فلسفه و مبانی و مسائل کلان فقه حکومتی، از محورهای جزئی همایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا