یادداشت‌ها

بستر حضور طلاب در عرصه رسانه فراهم است

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی به اهمیت تاسیس دفتر مرکز پژوهش های اسلامی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: فسلفه ایجاد این دفتر بستر سازی برای ورودطلاب در عرصه رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام امروز در نشستی با رییس جدید مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما اظهار داشت: این دفتر می تواند برای شناسایی و جذب و آموزش دوره های مورد نیاز طلاب برای آشنایی بیشتر با ظرفیت ها ی رسانه ملی زمینه را برای فراهم شدن مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه فراهم نماید.

وی با اشاره به فراهم بودن بسترها برای فعالیت گفت: در اختیار بودن صدا و سیما در گذشته یکی از آرزوهای روحانیت بوده است و امروز گر چه بخشهایی از رسانه در اختیار عرصه فرهنگ دینی است اما باید بدانیم روزی باید جواب دهیم که از این امکانات چه استفاده ای نموده ایم.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: رسانه ظرفیت های گسترده‌ای دارد که تا کنون حوزه های علمیه به نحو کامل از آنها استفاده نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به سابقه حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: تربیت شخصیتهایی چون شهید مطهری، مقام معظم رهبری و سایرین در زمینه برگزاری جلسات تبلیغی با روش هنرمندانه و جدید از جمله ثمرات این حوزه غنی و قدیمی است.

رییس جدید مرکز پژوهش های اسلامی نیز در این نشست گفت: ما با افتتاح این دفتر در خراسان رضوی به دنبال کشف استعدادهای هنری حوزه علمیه هستیم تا با به کار گیری آنها در بخشهای مختلف آموزشی و پژوهشی این مرکز زمینه را برای ورود طلاب به فعالیت های هنری و رسانه ای فراهم نماییم .

دکتر گودرزی افزود: طلاب زمانی می توانند در جهت گیری های رسانه ای و هنری صدا و سیما تاثیر گذار باشند که از نزدیک با رسانه ، قابلیت ها و زبان آن آشنا باشند و امروز فرصت مناسبی برای حضور طلاب در عرصه دین و رسانه فراهم شده است .

 

(منبع: حوزه نیوز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا