یادداشت‌ها

وقف خدمتی بی منت و خالصانه

رییس ستاد اقامه نماز کشور ، وقف را خدمتی بی منت و خالصانه توصیف کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش «وقف احسان ماندگار» که در محل سالن وزارت کشور برگزار شد، ضمن اشاره به برخی از

مسائل و ویژگی های جالب توجه وقف اظهار داشت: ما نباید هیچ گاه از این مساله غفلت کنیم که واقفین در واقع با خدا طرف هستند و تقدیر الهی هرگز قابل مقایسه با تقدیر دنیایی نیست.

وی افزود: باید برای حفظ سنت وقف همایش ها و مراسم هایی این چنین برگزار شود تا این سنت حسنه ماندگار بماند البته در این خصوص قبل از هر چیز باید تدبیرهای لازم را اندیشید و به ویژه از مردم کمک گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین با اشاره به این که سیمای وقف نشان دهنده رابطه بین گذشتگان و آیندگان است، ابراز داشت: فقر زدایی، تداوم نشر فرهنگ،‌مبارزه با تکاثر، گسترش نوع دوستی و بشر دوستی، حل مشکلات مسلمین، باقی کردن فانی ها، تبدیل منیت ها به ما، جلوگیری از ریخت و پاش وارثان و مبارزه به بخل از جمله مهمترین آثار و برکات وقف است ضمن آن که وقف در واقع کمکی بی منت و خدمتی خالصانه می باشد.

وی اضافه کرد: وقف مضاربه ای بی ضرر و گامی برای تنظیم ثروت است. توجه به وقف به معنی در خط حضرت خدیجه (س) حرکت کردن و از آن سو وقف نکردن در خط قارون قرار گرفتن است چرا که قارون منشا دارایی های خود را خداوند نمی دانست.

رییس نهضت سوادآموزی کشور همچنین به برخی از مسایل فقهی و اخلاقی وقف اشاره کرد و گفت :خرید و فروش موقوفات حرام است ضمن آن که تصرف بی اذن متولی و یا بدون نظارت متولی نیز حرام می باشد.

وی یادآور شد: آن هایی که امروز متأسفانه با سند سازی و پرونده سازی سعی در خدشه دار کردن موضوع وقف دارند حتی اگر بتوانند با اسناد جعلی مطالبی را عنوان کنند این امر پذیرفته نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا