اخبار علماء و همایش‌ها

به تفقه در هنر نیازمندیم

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مقتدایی، امروز در مراسم غدیریه و تجلیل از دانش پژوهان مدرسه اسلامی هنر با اشاره به تاکیدات رهبری نسبت به مسئله هنر اسلامی، اظهارداشت: مقام معظم رهبری به هنر اسلامی عنایت ویژه دارند و همواره در بیاناتشان طلاب وفضلای حوزه را به اهتمام نسبت به این مسئله توصیه می کنند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: اگر روحیه برخی از هنرمندان با روحیه اسلامی منافات دارد، چه نهاد و چه کسی به آنها روحیه دینی و معنوی را تزریق و با معارف اسلامی آشنا کرده است، اینجا ما مقصریم.

وی تاکید کرد: حوزه باید افرادی را که هنری دارند و می توانند فیلم بسازند هدایت و راهنمایی کند پس از آن از آنها انتظار داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه باید هنرمندان متدینی را تربیت فراوانی جریان هنر و هنرمندان کشور را به سمت دین و معنویت هدایت و حمایت کند تا فیلم ها بر اساس موازین اسلامی ساخته شود، زیرا کسی که از ارزش های اسلامی اطلاعی ندارد، انتظاری از او نیست؛ بنابراین وظیفه حوزه پرورش افراد متخصص در رشته های مختلف هنری به شکل اسلامی است.

وی افزود: مسیری که مدرسه اسلامی هنر طی می کند مسیر خوبی است، ولی باید فارغ التحصیلان آن افراد شایسته ای در عرصه هنر باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: مراتب علمی باید همراه با اخلاق و تهذیب باشد، چون آنچه رهبری  از حوزه می خواهد،تربیت هنرمند متدین و مهذب است تا هنری که می سازد، اسلامی و معنوی باشد.

وی در پایان خطاب به مسئولین مدرسه اسلامی هنر، خاطرنشان کرد: برنامه های اخلاقی و کلاس های تربیتی و تهذیبی باید در این مدرسه برقرار و تقویت شود؛ به گونه ای که حتی در نمرات و مدرک موثر باشد تا همه موظف باشند در این کلاس ها شرکت کنند و علاوه بر باطن اسلامی، ظاهر و روش اسلامی نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا